donderdag 3 januari 2013

BPV Presentaties klasgenoten


 

Naam: Ella Buziau
Bedrijf: Supperclub Amsterdam

De Supperclub in het centrum van Amsterdam, een van de hotspots van de stad met een geweldige lounge en diner combinatie. Sinds 2000 hebben ze ook vestigingen in binnen- en buitenland, o.a. in San Francisco, Londen en Los Angeles. Een avond gevuld met shows, kunst, en uiteraard fantastisch eten en drinken. Er hangt een sfeer van sensatie, een drang naar wat te wachten staat, elke nacht bij Supperclub is anders. Elke nacht staat je een nieuw avontuur te wachten op culinair en cultureel gebied.Vrijheid is het kernbegrip bij Supperclub, het is een mix van eten, muziek, shows, kunst. Het restaurant staat voorop in het concept, met plek voor zo'n 150 gasten die maar zich mee laten voeren door de culinaire en culturele hoogstandjes.
Elke dag is anders, en je kan er jezelf zijn. Er komt gevarieerd publiek bij supperclub. Elk weekend organiseren ze thema avonden. Ze maken promotie door middel van facebook, twitter en hebben hun eigen website.
Ella kreeg als opdracht om een supperclub fiets te ontwerpen en te maken, bedoeld als reclame. Ze  heeft verschillende schetsen gemaakt. De fiets moest kwaliteit uitstralen, helaas had ze het nog niet helemaal uitgewerkt vanwege de drukte. Ella houdt zich bezig met de styling en interieur van het restaurant, omdat ze elk weekend een ander thema hebben moet er veel voorbereid en gemaakt worden. Haar werkdag is van 12.00 tot 20.00. Ook heeft ze kleding ontworpen voor het personeel in Dubai. Haar stage is heet gevarieerd en creatief.

 
Naam: Linde Boerema
Bedrijf: Maison de Bonneterie

Op 16 maart 1889 opende Maison de Bonneterie voor het eerst haar deuren. Het warenhuis is gevestigd aan de Kalverstraat in Amsterdam. Maison de Bonneterie is opgezet door het echtpaar Joseph Cohen en Rosa Wittgenstein. Cohen liet de verkoop in het gezellige warenhuis over aan zijn vrouw Rosa, terwijl hij als vertegenwoordiger werkte. De Bonneterie verkocht destijds met name gebreide goederen, vandaar  de naam “Maison de Bonneterie”.  Het bescheiden warenhuis ontwikkelde zich echter in een razend tempo, zodat de collecties al snel werden uitgebreid met kwalitatieve confectiekleding en aanverwante accessoires. Met het succes van de Bonneterie, kwamen ook de uitbreidingen. De winkel aan de Kalverstraat groeide uit zijn jasje, zodat in 1905 besloten werd een nieuw onderkomen te bouwen op de locatie Kalverstraat- Rokin. Opgetrokken in de stijl van Louis XVI en met een inrichting, die overeenkomt met het Louvre in Parijs, kwam het warenhuis, zoals we dat nog steeds kennen, tot stand. In 1913 kreeg de Bonneterie een tweede filiaal, gevestigd aan het Buitenhof in Den Haag. Besloten werd de stijl van het Haagse filiaal qua vormgeving en interieur aan te passen op dat van de Bonneterie in Amsterdam. Toen oprichter Joseph Cohen in 1924 kinderloos overleed, namen de neven Max en Alfred Cohen het bedrijf over. Tijdens de economische crisis in de jaren dertig kwamen de omzetten sterk onder druk te staan. In de daarop volgende oorlogsjaren kreeg Maison de Bonneterie het nog zwaar te verduren. Na de oorlogsjaren namen Paul Herz en Leo Colland de honneurs waar voor de twee neven Cohen. Vanaf dat moment werd de bedrijfsvoering van Maison de Bonneterie gedaan door de families Herz en Colland. Tot op de dag van vandaag is Maison de Bonneterie een familiebedrijf.
Maison de Bonneterie heeft een breed en diep assortiment, de prijs klasse ligt in een hoog segment, dit komt omdat ze veel grote merken verkopen van goede kwaliteit. Ook hebben ze vaak collectors items.  Linde loopt voornamelijk stage in de vestiging in Den Haag. Deze vestiging is goed te bereiken. Op dit moment zijn de Royal days bezig, dus het hele warenhuis is in de sfeer van de Royal days. De eerste week dat Linde begon mocht ze meteen een eigen etalage maken en torso’s aankleden. Ze wordt heel vrij gelaten in haar keuzes. Ook moest zij er voor zorgen dat alle prijzen kopte voor de Royal days. Het etalage beeld moet een rode draad zijn met de winkel zodat er herkenning is voor de klant. Verder heeft Linde nog wat opdrachten gedaan bijvoorbeeld voor een hotel, hier stonden een paar vitrine kasten met artikelen uit de winkel, deze moest geëtaleerd worden. Ook heeft ze een foto shoot voorbereid, ze heeft de kleding van de modellen gestoomd, de shoot was voor Blogger afther DRK. Ze heeft geleerd hoe ze composities moet maken in de etalage, ze leert omgaan met werk druk.

 
Naam: Susanne Meinster
Bedrijf: Jutka & Riska

Jutka & Riska zijn twee zussen, zij hebben samen het bedrijf in 2002 opgestart in Amsterdam. Ze verkopen in goede staat en nette vintage kleding. Ze hebben inmiddels 5 vestigingen waaronder een in Antwerpen. De collectie bestaat uit producten van de fashion week. De prijs ligt in een hoog segment de vintage is van goede kwaliteit. Ze maken promotie op evenementen Ze bezoeken vaak twee evenementen per week, zoals de fashion week. Ook houden ze een Blog bij voor promotie. Susanne had als opdracht om een model te zoeken en een locatie en kleding uit te zoeken voor een foto shoot. Ze vind het leuk om op de locatie in te spelen, om op dat moment te bedenken hoe ze het gaat aanpakken. Ook heeft ze een evenement georganiseerd, en heeft ze op straat mensen gefotografeerd en vragen gesteld over hun kleding style. Haar werkzaamheden zijn: Blog elke dag bij houden, Webshop aanpassen, Shoots voorbereiden, en het stylen van de winkel.

 
Naam: Priscilla van den Hoek
Bedrijf: Lakerveld fotodesign

Harald Lakerveld is een reclame-fotograaf die gespecialiseerd is in de studio en locatie fotografie. Hij levert professionele fotografie aan opdrachtgevers en reclamebureaus al meer dan twintig jaar.
Zijn atelier is gevestigd in Woerden (Nederland), Zijn werk omvat reclame, industrie, gezondheidszorg, architectecture, corporate, jaarverslag, portret, schoonheid, voedsel, catalogus, stilleven, illustratieve & redactie. Lakerveld is professioneel en levert top kwaliteit. Lakerveld reken een uurtarief voor het maken van foto’s.  Hij is gevestigd op een B locatie, het is wel goed te bereiken. Lakerveld heeft zijn eigen website en staat vaak met een advertenties in tijdschriften. Ook Netwerkt Harold Lakerveld veel want hij moet het vooral hebben van mond tot mond reclamen. Priscilla haar werkzaamheden zijn: Styling, fotografie, beeldbewerking. Ze leert professioneel fotograferen. Ze werken maar met zijn tweeën. Ook kreeg ze een eigen opdracht bij Brandenburg vlees fabriek, hier worden verschillende soorten vlees gemaakt. Er werden verschillende gerechten gemaakt met het vlees, en priscilla heeft het mogen fotograferen.  Leerdoelen: we wil zichzelf laten zien door middel van netwerken, de vaardigheden van fotograferen leren en de licht technieken beheersen.

 
Naam: Demi Hilgeman
Bedrijf: Claudia Sträter

Onder de naam Claudia Sträter werd in 1970 een start gemaakt met de op- en uitbouw van dit modemerk.
Met de in eigen huis ontworpen collecties is Claudia Sträter in staat snel en effectief op alle signalen uit de markt te reageren en het biedt eveneens de mogelijkheid om het merk optimaal in de markt te positioneren. Onder de naam MAURA ontwerpt Claudia Sträter al jarenlang elegante en tijdloze jassen en jacks. Claudia Sträter is 100% Dutch design met 27 winkels, 12 shop in shops in Nederland en Luxemburg en een webshop. Het merk is tevens verkrijgbaar bij geselecteerde boutiques in Europa. In 1974 werd Claudia Sträter door het toenmalige VendexKBB, later Maxeda, overgenomen. In april 2009 is Claudia Sträter onderdeel geworden van investeringsmaatschappij 2-Deal Ventures. Sinds oktober 2012 behoort Claudia Sträter tot de FNG Group, een Belgisch beursgenoteerde onderneming. De prijs van Claudia Sträter ligt in het midden en hoog segment, ze hebben een goede prijs kwaliteit verhouding. Het mode merk is tijdloos en elegant, de huisstijl staat voor een luxe niveau. Cladia Sträter zit vaak op een A locatie centraal gelegen in de stad.  Claudia Sträter maakt promotie doormiddel van een klanten kaart en e-mail, facebook, twitter, woonbeurs, tasjes en abri’s. Het etaleer team zorgt voor de stijging van de omzet. Ze etaleren in een bepaalde herkenbare stijl. Ze willen nu ook een jongere doelgroep aanspreken. Ze werken met een logboek waar de stylen in staat waar ze zich aan moeten houden, zodat elke winkel de zelfde uitstraling krijgt. Elk filiaal wordt 1 keer in de 2 weken geëtaleerd. Werkzaamheden: Sets uitzoeken, proces mee draaien, etaleren.

 
Naam: Annika van t’klaphek
Bedrijf: Hunkemöller

De internationale lingerieketen Hunkemöller is in 1886 opgericht door Wilhelm Anton Caspar Hunkemöller. Hunkemöller heeft circa 2.600 medewerkers en inmiddels meer dan vierhonderd winkels in o.a. Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Spanje, Aruba, Curaçao, Rusland en Polen. In de jaren '70 ging Hunkemöller voor het eerst de grens over naar België. Hunkemöller is een van de grootste ligerie speciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. De prijs van Hunkemöller ligt qua prijs tussen H&M en Livera. Hunkemöller is vaak gevestigd op een A locatie in de steden. Haar werkzaamheden zijn: het maken van guidelines, controle bezoek bij de winkels, etalages opbouwen, presentaties maken, voorbeelden maken voor winkels, feedback op internationale franchisers, VM manual.  Ook kreeg Annika een eigen opdracht: styling tekeningen voor de collecties in store maken.
Haar doel tijdens deze stage is: een leuke leerzame stage, Engels verbeteren, professionaliteit, tijdsdruk. Alleen het creatieve mist ze in haar stage.

 
Naam: Rachel van Kleij
Bedrijf: Loods 5

Loods 5 is in 1999 opgericht met als doel het gefaciliteerd verhuren van winkel verkoopruimte aan ondernemers en bedrijven gericht op het 'Interieur & Lifestyle' segment. Sinds de start in Zaandam heeft het bedrijf uiteraard de nodige ontwikkelingen doorgemaakt. Niet alleen de expansie op de locatie in Zaandam, de uitbreiding van de formule in Sliedrecht, maar ook de ambitie tot nationale groei met de winkels van Loods 5. Daarnaast houdt Loods 5 Holding zich bezig met het verwerven en het verhuren van gebouwen geschikt voor diverse retail formules. Loods 5 is een lifestyle formule waarbij verschillende leveranciers een unit afhuren. De winkel bestaat uit een grote hal met 1 verdieping. De ruimte is ingedeeld in ongeveer 250 units en wordt gehuurd door verschillende importeurs, groothandelaren en fabrikanten. De prijzen worden bepaald door de deelnemende bedrijven zelf. De collectie wordt wekelijks aangevuld met nieuwe producten, waardoor de units erg vernieuwend zijn. Gekochte producten kunnen direct meegenomen worden door de klant, maar kan ook bezorgd worden. Loods 5 is niet gevestigd op een A locatie, maar zijn wel goed te bereiken. Ze maken promotie door middel van de website, een brochure met de nieuwste trends, ook houden ze verschillende acties, en hebben ze een loods 5 shopper. De werkzaamheden van Rachel zijn: ze lopen elke dag met het styling team een rondje door de winkel om te checken of alles nog goed staat, of om eilanden leeg te halen en op te ruimen. Als ze een eiland gaan inrichten beginnen ze met de grote meubels, dit is de basis, daarna kleden ze het aan met accessoires. Ook kreeg ze als opdracht om een stukje in de winkel in te richten. Ze heeft er voor gekozen om nieuw met oud te mixen  en het merk 05 toe te voegen. Haar leerdoelen zijn: eilanden goed kunnen inrichten, zichzelf meer te laten zien en zelfstandig te kunnen werken.

 
Naam: Kimberley Marsé
Bedrijf: Nijhof bouw en woonwaren

In 1950 startte Jan Nijhof, de opa van de huidige directeuren Jan en Frank Nijhof, een bedrijfje in gebruikte bouwmaterialen. Op 300 m2 grond lagen grote hopen sloopmateriaal. Bergen afgebikte bakstenen, balken met of zonder spijkers. Alles wat overbleef van een huis. Het werd allemaal gebruikt in de schaarste-economie van dat moment. Begin jaren negentig kwam het ‘wonen’ echt in opkomst. In plaats van uit te breiden naar meer filialen, koos Nijhof ervoor om één heel speciaal filiaal te hebben. En vond de metamorfose plaats van bouwmarkt naar woonwarenhuis. Een woonwarenhuis dat over een breed vlak waardering oogst, getuige de verkiezing in 2001 tot ‘Beste winkel van Nederland’ en de 2e positie in de Woonwinkel Top 100 in 2007. In 2010 wist Nijhof beslag te leggen op de prestigieuze Human Capital Award voor het beste personeelsbeleid. Bovendien werd de Sanoma Woonaward gewonnen waardoor Nijhof zich een jaar lang 'Beste woonwinkel van Nederland' mag noemen. Daarmee maakt Nijhof haar visie waar; klanten helpen om van hun huis hun thuis te maken. De prijs van Nijhof ligt in een hoog segment. Ze maken promotie door middel van facebook, twitter, website en stylisten van VT wonen.  Het styling team van Nijhof is een klein team. De werkzaamheden van Kimberley zijn: stylen, behangen, verven, fotostyling en interieuradvies. In de winkel hebben ze vaste presentatie plekken en woonaccessoires tafels, etalages en vitrines. Haar eigen opdracht was het maken van een lampen presentatie. haar leerdoelen zijn: Eigen ideeën en meningen laten horen, de stijl van Nijhof beheersen, goed omgaan met de materialen, en letten op de afwerking.

 
Naam: Jozefien van Son
Bedrijf: Keet styling & Organizing

Keet Styling & Organizing wordt gerund door Emilie van Eck en Sabine Mutsaerts. Twee jonge, fanatieke vrouwen met een enorme passie voor mooie interieurs en lifestyle. Met veel enthousiasme runnen zij sinds 2009 Keet Styling & Organizing, waarmee ze voor zowel particulieren als voor makelaars huizen een frisse restyling of zelfs een compleet nieuwe inrichting geven. Keet Styling & Organizing begeleidt en adviseert elk project op maat en ieders eigen wens. De werkzaamheden zijn ook te volgen via het programma Huizenjacht op SBS 6. Het concept is ontstaan door onze kennis en ervaring op het gebied van stijl, creativiteit, organisatievermogen en ondernemerschap. Ze maken promotie door middel van social media, visite kaartje, huizenjacht sbs6, nieuwsbrief deze verschijnt elk seizoen hiervoor kun je, je aanmelden via de website.
De prijs wordt bepaald door middel van het werk wat er gedaan moet worden, hier word een offerte op maat van gemaakt. Keet styling is gevestigd in Amsterdam en is moeilijk te bereiken met de auto, wel kun je er makkelijk komen met het openbaar vervoer. Jozefien heeft een eigen opdracht mogen uitvoeren: De Heelmeesters, dit is een groot bouw project met 1000 appartementen. Zij mocht hiervan een model woning inrichten. Het werk proces is als volgt: ze maken een sfeer impressie en een offerte. Dan gaan ze spullen inkopen en de woning inrichten, dan lopen ze nog een keer alles na of alles in orde is en vervolgens is de oplevering. Jozefien krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid.

 
Naam: Soraya Vermeulen
Bedrijf: Instore Outfitters

Instore Outfitters is in 1999 opgericht door Birgit en Akke, samen hebben zij gestudeerd aan het Nimeto. Instore Outfitters verzorgt grootschalige decoratieprojecten en instore communicatie - van idee tot realisatie en van klein- tot grootschalige projecten. Effectieve visuele communicatie bepaalt het verschil tussen begeren en negeren, tussen sfeervol en sfeerloos, tussen kopen en laten liggen. Dat verschil maakt Instore Outfitters door middel van inspirerende ideeën die op creatieve wijze worden vormgegeven. Ze decoreren voornamelijk winkelcentrums, straten en evenementen. Ze hebben een eerlijke prijs en kwaliteit verhouding. Instore Outfitters is gevestigd in Amersfoort op een A locatie, ze hebben een goede bereikbaarheid. Ze maken promotie door middel van het Logo op het pand, mond tot mond reclame en hebben een eigen website. Ze werken met een klein team, het zijn grote opdrachten die ze uitvoeren dus ze huren vaak freelancers in om mee te helpen.
De werkzaamheden van Soraya zijn: meedenken voor nieuwe ideeën, Visuals maken, draaiboeken schrijven, producten bestellen, decoreren, hoogwerkers huren. Ze heeft tijdens haar stage de binnenstad van Amersfoort gedecoreerd en de mega store in Den Haag. Haar leerdoelen zijn: zich ontwikkelen tot junior projectleider, een duidelijk beeld hebben gevormd wat betreft projectmanagement. Haar sociale leerdoel: mensen kennis, hoe ga je met collega’s om.  Ook heeft ze een eigen opdracht gekregen, ze verzorgen 4 keer per jaar de Leyweg in Den Haag elk seizoen word er opnieuw gedecoreerd het was aan Soraya om dit zo goed mogelijk voor te bereiden en alles te regelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten