Leidinggeven
Omdat wij een klein bedrijf zijn hebben wij geen geplande vergaderingen. We overleggen en bespreken alles tijdens werktijd met elkaar, en collega's worden telefonisch of via de App op de hoogte gehouden. Ook is er veel overleg met de contactpersoon van Simon Lévelt, zij beslissen ook mee over de thema's en geven uiteindelijk hun goedkeuring. Ik neem ook vaak deel aan een overleg, als er dingen besproken moeten worden, of als er een etalage bedacht moet worden dan heb ik daar ook inspraak in.
Verloop project:
In Augustus 2011 zijn de thema's bedacht voor 2012, hier worden moodboards bij gemaakt. Met deze thema's en moodboards gaan we naar het hoofdkantoor van Simon Lévelt. Na overleg en goedkeuring van de thema's, worden er PSM keuren vast gesteld. Dit zijn drie kleuren die terug te zien zijn in de etalage. Ook word er er een kistje gemaakt met daarin kleine producten die te maken hebben met het thema, om zo het thema te versterken met materialen. En er wordt een waaier gemaakt met daarin afbeeldingen van het thema, steekwoorden die het thema versterken en de drie PMS kleuren. Hiermee gaan het hoofdkantoor op pad om producten in te kopen voor de winkels die passen bij het thema en de kleuren. En wij gaan opzoek naar het juiste decoratie materiaal. Voor het materiaal gaan we langs de groothandels zoals Beekwilder, Edelman of Keamingk. Als we het juiste materiaal hebben gevonden krijgen we hier samples van binnen en maken we een proef etalage in het atelier. Dit gebeurd meestal 6 weken voor dat we op ronde gaan. Van deze opstelling word een foto gemaakt en deze wordt bewerkt door Daphne en Ellen op de computer. Het materiaal word vrijstaand gemaakt en er wordt een afbeelding van de etalage en de verkooptafels gemaakt. De ze afbeelding verschijnt in een boekje die alle Simon Lévelt winkeliers krijgen, zodat zij ook op de hoogte zijn van hoe de etalage er uit komt te zien. Als al het materiaal binnen is ga ik aan de gang met de voorbereidingen. Er moeten vaak nog dingen gemaakt, bewerkt of in elkaar gezet worden, dit is mijn taak, vaak doe ik dit wel samen met een collega. Als alles af is, gaan we ongeveer 2 of 3 dagen van te voren beginnen we met de verdeling voor de winkels, per winkel hebben we een lijstje met wat er aan decoratie materiaal bij moet. Dit verschilt per winkel, omdat de ene winkel groter is als de ander. En dan begint de ronde, dan zijn we twee weken op pad en verzorgen we met zijn vieren de etalages bij Simon Lévelt. De rondes vinden ongeveer om de 6 weken plaats. In de agenda word de planning opgeschreven, hier kunnen we allemaal in kijken zodat we kunnen zien of we op schema lopen.
Mijn planning bij een project staat in de agenda, hier kan ik in zien wat er de komende weken gedaan moet worden, en er wordt aan mij verteld wat ik kan doen, en wanneer het af moet zijn.
Hoi Sharon, Het zijn pms kleuren ( dus geen psm)
BeantwoordenVerwijderen